19 lipca 2015

Ochotnica 2015

Wakacje ministranckie w Gorcach

Po 8 godzinach ciężkiej i mozolniej jazdy w końcu dotarliśmy na miejsce.

Ochotnica (bo o niej tu mowa) znajduje się w paśmie Pienin na wschód od Nowego Targu. Ośmio-osobowa grupa ministrantów z parafii św. Brata Alberta na gdańskim przymorzu z księdzem Wojtkiem na czele przemierzyła ponad 600 kilometrów, aby przez tydzień relaksować się górskim powietrzem oraz podjąć trud wspinaczki.

Podczas 7-dniowej wycieczki zaliczyliśmy kilka szczytów oraz upadków. Na naszej drodze stanął Turbacz ( 1315 m.n.p.m) z jednym z największych schronisk w Polsce, Lubań (1225 m.n.p.m.) z pięknymi błoniami oraz Trzy Korony (983 m.n.p.m.), gdzie ostry jak nóż wierzchołek sprawiał nie lada problemy z pokonaniem lęków, jednak ostatecznie wszyscy dotarli na szczyt.

Oprócz gór udało nam się także zorganizować wypad nad Gorący Potok (aquapark termalny) gdzie mieliśmy czas na wypoczynek po wspinaczce. Nie zabrakło także historycznych miejsc takich jak wrak samolotu w puszczy gorczańskiej oraz wpisany na listę UNESCO kościół w Dębnie (zbudowany beż użycia gwoździ). Jednym słowem - nasz wyjazdowy grafik był zapełniony.

W wolnym czasie graliśmy w piłkę, kąpaliśmy się w górskiej rzece, wcielaliśmy się w role inżynierów budując tamę oraz szukaliśmy skarbów.

Przez cały czas trwania wycieczki spaliśmy w ośrodku, gdzie starsi lektorzy przyjeżdżają z naszej Archidiecezji na tzw. kurs ceremoniarza. Oprócz noclegu i przepysznych posiłków cała grupa codziennie wieczorem zbierała się na Msze św. na której nie zabrakło pięknych pieśni.

Zrelaksowani oraz wypoczęci wróciliśmy wieczorną porą w poniedziałek. Z niecierpliwością czekamy na kolejny wyjazd w następne wakacje (oby w większej gromadzie) :)

Dawid Kamiński

Używamy plików cookies Ta witryna korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności i plików Cookies .
Korzystanie z niniejszej witryny internetowej bez zmiany ustawień jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików Cookies. Zrozumiałem i akceptuję.